اطلاعیه شماره ۱-۴ کمیته اجرایی مجمع عمومی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

با توجه به سوالات اعضای محترم پیرامون شرح وظایف اعضا هیات مدیره و بازرس  در دو بخش مستقل مواردی به  به اطلاع اعضا رسانده میشود:
**بخش دوم اعضا هیات مدیره : *
مطابق با ماده ۲۵ و۲۶ اساسنامه کانون ، شرح وظایف اعضا هیات مدیره به این شرح توضیح داده شده است:
ماده 25. هيئت مديره و وظايف و اختيارات آن:
1. هيأت مديره داراي 5 نفر عضو اصلي و 2 نفر عضو علي البدل بوده كه از بين داوطلبان واجد شرايط، با رأي كتبي و مخفي اعضاي کانون در جلسه مجمع عمومي عادي، براي مدت 2 سال انتخاب می گردند و تجدید انتخاب آنان در صورت حفظ شرایط لازم، بلامانع است. شرایط عضویت در هیئت مدیره به شرح زیر است:
1. عضو پیوسته کانون
2. عضو هیئت مدیره و بازرس هیچ یک از کانون های مرتبط با فعالیت این کانون نباشد.
3. داشتن حداقل 35 سال تمام
4. مشهور به حسن شهرت و امانت داري
تبصره:  ترکیب هیئت مدیره باید بگونه ای باشد که 2 نفر با سابقه تهیه آثار نمایشی و 2 نفر با سابقه تهیه آثار غیرنمایشی و 1 نفر دارای سابقه در هر دو گونه باشد.
2. جلسات عادی هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا (حداقل 3 نفر) رسمیت می یابد و تصميمات آن با آرای اكثريت اعضاي حاضر در جلسه معتبر خواهد بود و همچنين برحسب ضرورت، بنا به دعوت هریک از اعضای هیئت مدیره بطور فوق العاده تشكيل مي گردد.
3. هيأت مديره مكلف است، پس از قطعيت انتخابات، ظرف يك هفته اولين جلسه خود را تشكيل و از بين خود، يك رئيس، يك نايب رئيس و يك خزانه دار و همچنين مدیرعامل از بين اعضاي هيأت مديره يا خارج از آن انتخاب و صاحبان امضاي مجاز اسناد و مدارك مالي و اوراق تعهد آور (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یا خزانه دار) و برنامه زماني و مكان برگزاري جلسات و نحوه دعوت از اعضاي هيات مديره را طي صورتجلسه اي به اطلاع اعضا برساند و نسخه اي از صورتجلسه مذكور را به همراه مدارك مورد نياز به منظور انجام تشريفات ثبت، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسليم نماید.
4. هیئت مدیره موظف است حداکثر ظرف يك ماه پس از به ثبت رسيدن مصوبات مجمع عمومي، به نام کانون و با امضاي مشترك صاحبان امضاي مجاز اسناد و مدارك مالي کانون، در بانك يا بانك هاي كشور حساب باز نموده و وجوه متعلق به کانون را در آن واريز نمايد.
5. كليه مكاتبات اداري و اوراق عادي کانون با امضاء مديرعامل، ممهور به مهر کانون و كليه اوراق و اسناد بهادار و تعهد آور موسسه از قبيل چك، سفته، بروات، قراردادها عقود اسلامي كه به تصويب هيات مديره رسيده باشند با امضاء مشترك مديرعامل و رئيس هيئت مديره يا خزانه دار ممهور به مهر کانون معتبر خواهد بود.
6. در صورت استعفا، از دست دادن شرايط، سلب عضويت يا غيبت غير موجه اعضای هیات مدیره در 3 جلسه متوالي يا 5 جلسه متناوب، اعضاي علي البدل با توجه به تقدم آرا جايگزين عضو يا اعضاي مزبور خواهند شد. هيات مديره مكلف است نتيجه را ضمن تنظيم و امضاي صورتجلسه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم نماید.
7. مادامي كه اكثريت اعضاي هيأت مديره، سمت خود را حفظ نموده باشند، انتخابات تکمیلی برای باقیمانده دوره برگزار مي گردد.
8. در صورت استعفـا، از دست دادن شرايـط يا سلب عضـويت اكثريت اعضاي هيـأت مديره، بازرس باید حداکثر ظرف 2 ماه نسبت به تجدید انتخاب هیئت مدیره توسط مجمع عمومی اقدام نمایند. در غیر اینصورت، يك چهارم اعضای کانون میتوانند مجمع عمومي را جهت انجام انتخابات دعوت نمايند. به هر حال چنانچه ظرف 6 ماه در اين زمينه اقدامي صورت نگيرد، بازرس و یا یک چهارم اعضا مراتب را جهت تصمیم مقتضی به مجمع عمومی اعلام می نمایند.
9. درصورت سلب عضویت هر کدام از اعضاي هيات مديره يا بازرس كه منجر به تجديد انتخابات هيات مديره و بازرس شود، فرد سلب عضويت شده در اولين انتخابات نمي تواند كانديدا شود.
10. هيأت مديره موظف است دست كم سه ماه پيش از پايان دوره اعتبار قانوني، درمورد دعوت مجمع عمومي به منظور تجديد انتخاب مسئولان کانون اقدامات لازم را بعمل آورد.
11. هيأت مديره پس از پايان دوره ماموريت، تا تعيين هيأت مديره جديد، مسئول حفظ كليه دارایی ها و اموال و اسناد و مدارك کانون خواهد بود.
ماده 26. ساير وظايف و اختيارات هيئت مديره :
1. اجراي دقيق مفاد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومي.
2. دعوت مجامع عمومي در موعد مقرر و بررسي و تطبيق شرايط متقاضيان عضويت در کانون.
3. بررسي بودجه و گزارش مالي و پيشنهاد آن به مجمع عمومي.
4. تشكيل مرتب و به موقع جلسات هيأت مديره به منظور رسيدگي به امور جاري کانون.
5. تعيين محل اقامتگاه قانوني و دفتر مركزي کانون.
6. انتخاب و معرفي نماينده به مراجع ذيصلاح براي موارد خاص و معين از جمله شرکت در مجامع و شوراهای مربوط به فعالیت اعضاء.
7. بررسی وضع مالی کانون و اتخاذ تصمیم نسبت به هزینه هاي جاري و ضروري آن.
8. وکالت و نمايندگي کانون در مراجع قانوني، حقوقي، قضائي، دستگاههاي دولتي و ملي درحدود مقررات اين اساسنامه.
9. تصويب آئين نامه هاي داخلي همه ارکان کانون
10. تهيه گزارش عملكرد هيأت مديره و ارايه آن به مجمع عمومي.
11. تعیین حق ورودی و عضویت سالانه.
12. اتخاذ تصميم در مورد پيوستن به تشکلهای هاي فرهنگی و هنری ديگر به منظور تشكيل تشکیلات مرکزی فرادستی یا خروج از آن.
13. در مواردی که گزارش یا برنامه هیئت مدیره می بایست توسط مجمع عمومی به تصویب برسد، هیئت مدیره موظف است حداقل 10 روز قبل از تشکیل جلسه مجمع عمومی، گزارش یا برنامه خود را از طریق کانالهای اطلاع رسانی کانون به اعضاء اطلاع دهد.

با تشکر

کمیته اجرایی

مجمع عمومی عادی سالیانه پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲